RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Batterilader

Go down 
+3
MichaelBM
DanHolm
jimstar
7 deltagere
ForfatterBesked
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Batterilader   Batterilader EmptyFre 19 Dec 2008, 00:06

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om hvad lader i bruger, hvad den kan og til hvilken slags batterier, gerne et billede og pris, måske et link til hvor man kan købe den Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyFre 19 Dec 2008, 00:18

Hej Jimmy

Dette er en kanon lader, en af de bedste på markedet.
Jeg har selv en magen til, dog ikke så den kan sættes til pc.
Ny pris er hvis 1200,- køb den det er billigt . jeg vil godt kontakte sælger for dig.


http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=36493
Tilbage til toppen Go down
MichaelBM
Bruger
Bruger
MichaelBM


Mand Antal indlæg : 76
Geografisk sted : Ølstykke
Humor : 71
Reputation : 5
Points : 38
Registration date : 03/11/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyFre 19 Dec 2008, 00:57

Ladere fra Schultze går man aldrig fejl af.

Hvis du "kun" skal lade NiMH, NiCd og Pb, så er denne en mulighed:

Graupner Multilader 7E

Prisen er rimelig.
Tilbage til toppen Go down
http://modelskibet.dk
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyFre 19 Dec 2008, 01:35

Hej Jimmy...

jeg har en Robbe Power Peak Ultimate, som også kan lade Li - poly/ion celler, og naturligvis NiCd, NimH og PB (Bly)

Den kan lade op til 5 A og fra 1-25 NiXX celler og op til 4 LI-XXX celler. Den kan tilsuttes til 12V. Den passer perfekt i min startkasse som jeg bruger til mine fly. Har lavet det sådan at jeg bare skal løsne 2 skruer så er den fri af startkassen og kan stilles på min hylde herhjemme, hvor der står en Graupner strømforsyning. Derudover har jeg lavet et stik i siden på den, så jeg kan bruge den autolader jeg også har til min GP Powerbank. Jeg har også sat lidt lys i displayet, ikke det bedste lys, men det virker Wink

Så kan jeg lade mens jeg kører på flyvepladsen/ Til søen... Very Happy

Fordelen ved en Computerlader er at man kan aflæse hvor mange mAh man hælder i batteriet, men også hvor mange der kan aflades derfra igen. Det giver et godt billede af hvad batteriet kan præstere. Men man kan på den måde også måle hvor meget strøm x-antal minutter flyve/sejl/køre tid bruger.

Den kan sættes til automatisk opladning, eller manuel (bruger jeg oftest) den kan sættes til at aflade, oplade eller køre en aflade, pause, oplade cyklus. Så kan den huske 10 batteripakker/indstillinger.

Så med den her har jeg et fint overblik over hvilken tilstand mine batterier er i, dejligt at kunne følge med i det, så det ikke er gætterier det handler om når man står på flyvepladsen. Jeg ville dog gerne have en mere, dels for at kunne lade hurtigere, men også for at - ja bare for at have to pig

Siddende i startkassen
Batterilader Img0630vp0

Batterilader Img0628yl7

På hylden herhjemme:
Batterilader Img0631mu3

Jeg vil til enhver tid anbefale en computerlader, det er den bedste og nemmeste måde at holde øje med sine batterier. en "dum" multilader, poster bare strøm på batteripakken, men du har på ingen måder nogen anelse om hvor meget der kommer på, og hvilken tilstand dine batterier er i. Det har med sikkerhed reddet et par af mine fly, hvor jeg regnede med at mine modtager akkuer var i god stand. Men ved kontrol på min computerlader viste det sig at der kun kom for eks 150mAh på - det er der ikke lang flyvetid på!! - så ud med det og indkøb af et nyt - trods alt billigere (og nemmere) end at købe og bygge et nyt fly Very Happy

Min egen multilader bruger jeg kun til langsom opladning af de pakker jeg VED er i orden!

ups - det blev vist en længere smøre det her Embarassed
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyLør 20 Dec 2008, 12:47

Hej

Den ene lader jeg har er en Duratrax ICE. Havde i lang tid søgt efter den rigtige lader for mig og det endte så med denne her.
Primært fordi den har et grafisk display så man kan se op- og afladningskurverne uden at have en PC tilsluttet.
Kan lade med 8 Amp....men selv har jeg ingen batterier der kan klare mere end max 4-5A.


Batterilader Dtxp4170-main-2

Batterilader Detail5

Den anden jeg har er blevet lidt gammel efterhånden. Det er en Conrad C3 lader som kun kan op og aflade med 2A, men den kan tilsluttes en PC og lave rigtig flotte kurver over batterierne. Så jeg bruger den primært til analyse af batterierne.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyLør 20 Dec 2008, 16:00

Rigtig fin info og billeder af jeres lader, men vil i ikke lige skrive hvor de kan købes og måske en pris Very Happy
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
chuck yeager
Begynder
Begynder
chuck yeager


Mand Antal indlæg : 20
Geografisk sted : Aalborg
Humor : Ja
Reputation : 1
Points : 23
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyLør 20 Dec 2008, 18:46

Jeg bruger også en Schulze 6-330d ver. 8.06
Meget fin lader til det meste, kan købes feks. hos el-flight i Frederikshavn (også web-shop)
Kan findes på www-el-fly.dk sammen med de andre ladere fra Schulze, der findes også med graf på displayet.

MVH
Tilbage til toppen Go down
http://home1.stofanet.dk/kv-modelfly/
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyLør 20 Dec 2008, 18:46

jimstar skrev:
Rigtig fin info og billeder af jeres lader, men vil i ikke lige skrive hvor de kan købes og måske en pris Very Happy

Jeg var heldig at min vanlige hobbyhandler havde den liggende på hylden i butikken i Flensborg, mener jeg gav små 1000 Kr for min, men den findes sikkert meget billigere på ebay eller hos morfars.dk

Dertil kommer 400 Kr for en 230V til 12V forsyning. Jeg bruger også Graupners med 20A output.

Sidenhen har jeg indbygget et blåt baggrundslys i min for 100 Kr....kan du læse mere om her

https://rcmdk.danskforum.net/el-og-elektronik-f3/baggrundslys-til-intellipeak-lader-t32.htm

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptySøn 21 Dec 2008, 00:31

Jeg kan sgu ikke huske hvor jeg købte min lader, men jeg ved de kan købes på.... ja tadaeee... hvor ellers end på E-Bay I love you

- lige nu er der nogle stykker, men det er der jo ofte.

Hvis du overvejer en 12 v udgave, så skal du få fat i en strømforsyning, den jeg har (og sikkert også den Tom skriver om) er elektronisk, så den vejer ikke så meget, det er klart en fordel når man skal nogen steder, bare der er 230 v i nærheden Wink

Alternativt er jo at kigge efter de udgaver der både er til 12 og 230v i en og samme lader, så er du fri for den seperate strømforsyning.
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 01:39

DanHolm skrev:
Hej Jimmy

Dette er en kanon lader, en af de bedste på markedet.
Jeg har selv en magen til, dog ikke så den kan sættes til pc.
Ny pris er hvis 1200,- køb den det er billigt . jeg vil godt kontakte sælger for dig.


http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=36493

Hej Dan.

Gik lige og tænkte lidt over det og det skulle jeg nok ikke have gjort hvis jeg ville have den for nu er
den solgt ser det ud til Rolling Eyes

Jeg er lidt brændt varm på den DURATRAX ICE syntes det virker til at være en lækker lader
men jeg har kun kunne finde den på ebay.com og jeg har aldrig handlet på ebay så ville gerne finde
en dansk forhandler inden jeg køber og hvis der er mange penge at sparre ved at købe den på ebay
så var det måske på tide at prøve det....
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 01:53

jimstar skrev:
DanHolm skrev:
Hej Jimmy

Dette er en kanon lader, en af de bedste på markedet.
Jeg har selv en magen til, dog ikke så den kan sættes til pc.
Ny pris er hvis 1200,- køb den det er billigt . jeg vil godt kontakte sælger for dig.


http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=36493

Hej Dan.

Gik lige og tænkte lidt over det og det skulle jeg nok ikke have gjort hvis jeg ville have den for nu er
den solgt ser det ud til Rolling Eyes

Jeg er lidt brændt varm på den DURATRAX ICE syntes det virker til at være en lækker lader
men jeg har kun kunne finde den på ebay.com og jeg har aldrig handlet på ebay så ville gerne finde
en dansk forhandler inden jeg køber og hvis der er mange penge at sparre ved at købe den på ebay
så var det måske på tide at prøve det....

Mht at handle på E-bay, jeg har gjort det tit, og er aldrig blevet snydt. En enkelt gang var noget gået i stykker under fragten, men jeg gjorde ikke noget ved det (andet end at reparere det Very Happy ) Så det kan varmt anbefales, og så er der ofte penge at spare Wink Men du skal gå efter dem med mange positive tilbagemeldinger osv. dem der lægger et sløret og uskarpt billede op, dem sorterer jeg fra.

Mange steder skriver de at de kun sender i tyskland, men hvis du spørger inden du byder, så får du ofte et svar om at det sagtens kan lade sig gøre at sende til dk. men som sagt, byd ikke før du kender svaret. Jeg tror jeg to gange har fået et nej, og der er mange jeg har spurgt Embarassed
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 02:04

Hej Jimmy

Jeg kan også varmt anbefale denne lader. det er både 12v og 220v og så er den med indbygget ballancer
til lipo battrier.

http://www.vikinghobby.dk/index.php?act=viewProd&productId=1847

Denne side vil jeg også håbe du kan få brug af.. Very Happy

http://shop-diving2000.dk/group.asp?group=98
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 02:28

jimstar skrev:
DanHolm skrev:
Hej Jimmy

Dette er en kanon lader, en af de bedste på markedet.
Jeg har selv en magen til, dog ikke så den kan sættes til pc.
Ny pris er hvis 1200,- køb den det er billigt . jeg vil godt kontakte sælger for dig.


http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=36493

Hej Dan.

Gik lige og tænkte lidt over det og det skulle jeg nok ikke have gjort hvis jeg ville have den for nu er
den solgt ser det ud til Rolling Eyes

Jeg er lidt brændt varm på den DURATRAX ICE syntes det virker til at være en lækker lader
men jeg har kun kunne finde den på ebay.com og jeg har aldrig handlet på ebay så ville gerne finde
en dansk forhandler inden jeg køber og hvis der er mange penge at sparre ved at købe den på ebay
så var det måske på tide at prøve det....

hehe, havde det på samme måde. Ikke fordi ICE er meget anderledes end andre pånær det rigtig gode display.
Da jeg selv er lidt af en teknikfreak, så MÅTTE jeg bare ha' den. Tog derfor til min vanlige forhandler som plejer at skaffe varene hjem til mig hvis han ikke har dem på lager. Men tilfældigvis havde han den liggende.
Ellers kan jeg se at den kan købes hos towerhobbys i england for 500 Kr. Men du kan vel få enhver forhandler til at skaffe dem hjem til dig.

Det er normalt en lader der bruges til RC biler og jeg har set den rigtig mange steder hvor de kører med biler.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 03:42

lol! Hahahahah Dan.
Ja det er godt nok lidt sent med det sidste link, det kunne jeg godt have brugt for et par uger siden, men bedre sent end aldrig What a Face

Tom.
Jeg har handlet ved towerhobbys før og er helt tryk ved det, men det er da usa, jeg kan ikke finde noget i england og den lader ved towerhobbys usa koster 695,- + fragt.

Har du et link til der hvor den handles til 500,- ?

Link USA.- http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHDJ1&P=ML
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 04:11

jimstar skrev:
lol! Hahahahah Dan.
Ja det er godt nok lidt sent med det sidste link, det kunne jeg godt have brugt for et par uger siden, men bedre sent end aldrig What a Face

Tom.
Jeg har handlet ved towerhobbys før og er helt tryk ved det, men det er da usa, jeg kan ikke finde noget i england og den lader ved towerhobbys usa koster 695,- + fragt.

Har du et link til der hvor den handles til 500,- ?

Link USA.- http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHDJ1&P=ML

Nok mig der roder lidt rundt i det. Jeg søgte lidt med Google og fandt den flere steder, men måske var det på ebay jeg så den til ca. 500 Kr.
Skulle det være umuligt at skaffe den i danmark, så kan "Trojaner spielwaren" i Flensborg skaffe den eller også har de den. Jeg var oppe og kigge på kassen, kan se jeg gav 140 Euro for den = 1050 Kr

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 11:40

Heej Jimmy

109 dollers + fragt
Men du kommer jo til at mangle en strømforsyning til den også. det er jo en 12v fætter.


http://cgi.ebay.com/Duratrx-DTXP4170-IntelliPeak-ICE-DC-Charger_W0QQitemZ270317421553QQcmdZViewItemQQptZRadio_Control_Parts_Accessories?_trksid=p3286.m20.l1116
Tilbage til toppen Go down
Sune Nielsen
Avanceret
Avanceret
Sune Nielsen


Antal indlæg : 131
Reputation : 1
Points : 104
Registration date : 20/11/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyMan 22 Dec 2008, 11:51

Jeg har en Simprop lader som virker fint.

Jeg bruger den til NiMh og SLA batterier...

Link til lader

...
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyTirs 23 Dec 2008, 16:40

Hej Dan.

Ja jeg har fundet den flere steder på ebay nu til en fornuftig pris, jeg tror lige jeg venter til efter nytår så man erovere elt det her juleræs.

Jeg satser på at skal have 2 stk af den, så kan der vist lades nogle batterier ;O)
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyTirs 23 Dec 2008, 21:30

Glæder mig til at høre mere om hvilken lader du beslutter dig for.

Generalt er de meget gode de ladere man har i dag, men jeg vil uanset hvad klart anbefale at du køber en hvor du kan tilslutte en temperatursensor. Det lyder måske som overflødig, men når dine akku'er bliver gamle, så svigter de fleste computerladere og stopper så bare ikke med at lade. Det betyder at hvis de ikke måler batteritemperaturen, så brænder, revner eller eksploderer dine batterier.

Så det er en god ting at have temp.sensor i laderen HVIS du vil bruge lidt slidte batterier.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyOns 24 Dec 2008, 02:42

Hej Tom.

Jeg er ret sikker på at jeg går efter duratrax ice, syntes det lyder til at være en lækker lader og så har den jo et dejligt display.
Det ser så ikke ud til at man kan købe lys til den lige for tiden af ham på ebay som normalt sælger det.

Jeg har kigget lidt på den temperatursensor til den og kan ikke rigtigt se hvordan den skal sidde på batteriet men det finder jeg nok ud af når tid kommer ;O)
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyOns 24 Dec 2008, 13:11

jimstar skrev:
Hej Tom.

Jeg er ret sikker på at jeg går efter duratrax ice, syntes det lyder til at være en lækker lader og så har den jo et dejligt display.
Det ser så ikke ud til at man kan købe lys til den lige for tiden af ham på ebay som normalt sælger det.

Jeg har kigget lidt på den temperatursensor til den og kan ikke rigtigt se hvordan den skal sidde på batteriet men det finder jeg nok ud af når tid kommer ;O)

Hej Jimmy
Jeg er sikker på at du bliver glad for sådan en ICE hvis det bliver den du vælger. Selv 2 år efter er jeg stadig utrolig glad for min og især det rigtig rigtig fede display Smile
Og som skrevet andet steds, så var det at indbygge baggrundslyset prikken over 'i'et. Der findes masser af andre gode ladere og da også enkelte andre med grafisk display, men vist ikke til den pris.

Temperatursensoren kan man bare kliste på batteriet med noget tape eller en elastik, og den virker som sikkerhed hvis ladeautomatikken skulle svigte på et slidt batteri eller hvis en af cellerne i en pakke er dårligere end de andre.

men spørg bare løs hvis du vil vide mere om den Smile

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyOns 24 Dec 2008, 13:14

Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader EmptyOns 24 Dec 2008, 19:27

Det lyder da ganske simpelt og som en god sikkerhed ;O)

Så mon ikke det hele er til at finde en gang efter nytår når pengekassen på et tidspunkt igen er kølet så meget ned at den er til at røre igen lol!

Rigtig glædelig jul santa
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Sponsoreret inhold





Batterilader Empty
IndlægEmne: Sv: Batterilader   Batterilader Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Batterilader
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: El og elektronik-
Gå til: