RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres?

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Oldboston
Begynder
Begynder



Antal indlæg : 1
Reputation : 0
Points : 3
Registration date : 14/08/10

Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres? Empty
IndlægEmne: Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres?   Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres? EmptyLør 14 Aug 2010, 22:48

Kære forumdeltagere. Jeg er komplet nybegynder på jeres forum, så jeg håber på overbærenhed.
For mere end 50 år siden lavede min morfar en modelbåd til mig, type vistnok Nordisk Folkebåd. Den er af træ, ca. 80 cm fra forstavn til agterstavn, ca. 40 cm fra kølens underside til dæk og ca. 60 cm mastehøjde. Der er to sejl på hver sin bom. Da jeg var dreng, sejlede skibet tit i Køge Bugt om sommeren, men senere blev det lettere beskadiget, bl. a. med en revne i agterstavnen, knækket mast og manglende ror.

Nu er det mig, der er en ældre herre, som har børnebørn, som jeg gerne vil glæde med (1) at gøre skibet sødygtigt (2) hvis det er muligt - installere radiostyring. Men jeg har ikke nogen erfaring med modelbyg eller fjernstyring overhovedet, derfor spørger jeg her, om nogen vil hjælpe mig. Der skal sikkert investeres nogle arbejdstimer, men jeg vil også gerne betale et rimeligt beløb for at få skuden i søen.

Jeg er meget spændt på, om nogen kan hjælpe. Skibet befinder sig i Køge Bugt-området.

Venlig hilsen
Oldboston
Tilbage til toppen Go down
Laurits
Begynder
Begynder



Antal indlæg : 5
Reputation : 0
Points : 11
Registration date : 02/08/09

Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres? Empty
IndlægEmne: Sv: Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres?   Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres? EmptySøn 15 Aug 2010, 13:31

Hej for dig. Er selv igang med et lignende projekt, kun drejer set sig om en torpedobåd fra ca 1975. Er ofte på familiebesøg i Jersie, så vi kan måske mødes. Skal foreløbig male, nu er der installeret motorer og radio, og stabilitetsforsøg er overstået. Hun skulle helst males i originale farver, så det næste bliver et sejlskib, som jeg har stående.
Mvh Laurits
Tilbage til toppen Go down
 
Ældre sejlskib - kan det mon repareres og radiostyres?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Begynder-
Gå til: