RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 RIVA SUPER AQUARAMA

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 09 Aug 2008, 00:19

Hvad gemmer der sig bag dette besynderlige navn?
En gammel Italiensk marhogniebåd fra ca. 1972. Båden var udstyret med 2 stk 350 HP V8 maskiner.
Modellen er en hjemkøbt fra sansynligvis Vietnam. Et af vore medlemmer her klubben udstyrede den med 2 stk Speed 600. Båden blev handlet vidre i klubben sidste år og var igen til salg her klubben her i sommer. Jeg slog til sådan lige på det ene ben. Båden trængte til en meget kærlig hånd. Der var flere lakskader og agterenden var ved at revne, så hvis den skulle hav en fremtid på vandet så var det nu.
Samme eftermiddag jeg fik den, ville jeg forsøge på at slibe lakken af et sted og til min store forskrækkelse var det ikke ældtræ under lakken, men kun abacci-træ. Så nu var gode dyr ved at være rådne, hvad gjorde jeg nu???
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_015
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_016
På det sidste billede kan du se at agterenden er revnet.
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_017
På det sidste billede er den næsten splittet ad i atomer.
Jeg kikkede mig rundt i værkstedet og fandt en gl marhognie bordplade som det endte med at jeg skar i stykker og skar lister som skroget blev beklædt med. Alle lister en skåret på bånsdsav og til sidst høvlet til.
På næste billede er den ene side beklædt.RIVA SUPER AQUARAMA 2009_018
På det sidste billede er begge sider beklædt, slebet og lakeret 2 gange
Til alt held er skroget malet over med polyester indeni så det er meget stivt og stabilt.
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_019
Dette billede er ikke helt så godt men efter denne renovering er skroget blevet ´helt jævnt uden buler.

Der kommer flere billede efterhånden som det skrider frem.
Det skal lige siges at det er virkelig noget der tager tid...

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 09 Aug 2008, 01:02

De er bare rigtig flotte med deres mahognitræ og lak.

Har selv kigget meget på ebay efter dem. Der findes en forhandler i korea som sælgder dem på den tyske ebay til omkring 200 Euro. Men man kan se at tyskerne er overraskede over at de skal betale told og moms oveni, så båden løber op i 350 Euro uden motor og fjernbetjening. Men de fleste skriver at det er rigtig flot lavet.

Vil tro at de kan sælges så billigt fordi en koreaner ikke skal have meget i timen og så at han har sat dem i masseproduktion


mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyMan 11 Aug 2008, 00:16

Hej med jer igen

Så er der sket lidt igen. Laughing Laughing

RIVA SUPER AQUARAMA 2009_020
Efter at jeg var færdig med at montere lister udenbords fik skroget en gang maling indeni....
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_021
Så var det tid til fordækkes som fik en ny kantliste...
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_022
Og der skulle en lille liste på foroven....
RIVA SUPER AQUARAMA 2009_023
Og så kunne det endelig få den første gang lak...

Det var så den weekend....

Forsættelse følger

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyOns 13 Aug 2008, 21:23

Hej Thomas

Det er ski et flot stykke arbejde du laver. tror ikke jeg havde mod til at gå igang med sådan et stykke arbejde..

Mvh Dan
Tilbage til toppen Go down
jan
Begynder
Begynder
jan


Mand Antal indlæg : 7
Age : 62
Geografisk sted : Juelsminde
Reputation : 1
Points : 1
Registration date : 03/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyTors 14 Aug 2008, 09:09

Nice work Cool
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptySøn 24 Aug 2008, 22:11

Hej med jer

Efter en god weekend i Vallensbæk sidste uge så skulle jeg lige komme mig over alle de indtryk...
Men her er et par nye billeder...

https://i.servimg.com/u/f58/12/78/37/04/2009_042.jpg

Jeg har lavet den ene side og det var ikke noget der sådan var lige til. Det skal jo passe rimelig godt for at det ikke skal kunne ses når det er lakeret
Jeg ved ikke helt hvorfor der ingen billede er på nu, men gå ind og se det alligevel...

med venlig hilsen

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Carsten
Begynder
Begynder



Mand Antal indlæg : 1
Age : 78
Geografisk sted : Taastrup
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Riva super aquarama   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyOns 27 Aug 2008, 16:33

Jeg følger lidt med i hvordan det går med din nye speedbåd, og som sædvanlig når du bygger noget bliver det første klasses.
Glæder mig til at se den færdig.
Som jeg fortalte dig så jeg modellen på hylderne i hobbyforretningerne i Saigon, da jeg var i Vietnam i januar, hvad den kostede kan jeg ikke huske, men det var ikke mange skåle ris.
vi ses
Carsten
Tilbage til toppen Go down
http://home19.inet.tele.dk/cvj/
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyOns 27 Aug 2008, 18:37

Hej med dig Carsten

Jo jo derovre koster de ikke mage skåle ris det er jo nok sikkert....
Jeg har nu fået lavet er par nye ror, selvfølgelig i...........messing hvad ellers...
Tak for en god weekend i Vallensbæk... Shocked Shocked Shocked

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyFre 05 Sep 2008, 20:00

Hej med alle jer som sidder og følger lidt med hvad der sker her... Shocked Shocked Shocked

Nu er det blevet weekend og så er der igen tid til nogetaf det lidt mere sjove...

[img]RIVA SUPER AQUARAMA 2009_014[/img]

Her har jeg så fået fremstillet 2 nye hjørner. De er her slebet til og pusset af. Det er blandt andet en af de ting som gør denne båd meget smuk. Det er bløde og runde former....

[img]RIVA SUPER AQUARAMA 2009_015[/img]

Her har de så fået den første gang lak...

[img]RIVA SUPER AQUARAMA 2009_016[/img]

og her er andet billede. Her i starten får alt 2 gange lak og når alt er lavet færdig regner jeg med at jeg stopper når det hele har fået ca. 10 omgange lak. Så bliver der virkelig dybde i lakken.
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyFre 05 Sep 2008, 23:02

Hej Thomas

Det ser godt nok ud til at være et stort stykke arbejde du er gået i gang med.
men hvis man hygger sig med det er det vel ikke så slemt Very Happy

Mvh
Dan
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 06 Sep 2008, 13:07

Hej med dig Dan

Jo det er fuldstændig rigtig, bare man hygger sig elles kan jeg jo måske bare lade være med at gå igang med sådan et projekt.
Dybest set er det efter min mening vigtigt, at man ikke sidder og luller sig i søvn bag fjernsynet som mange jo gør i dag Shocked Shocked Shocked
Så der kommer mere efterhånden som projektet skrider frem....

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 06 Sep 2008, 13:16

Ja jeg er sku glad for mit hobby rum, sidder der inde 2-5 timer hver dag, ja jeg drikker enda min morgen kaffe derinde Very Happy og lige nu sidder jeg og venter på posten skal komme med en pakke med en fartregulator så jeg kan komme ud at sejle i dag.

Har foresten besluttet et det er Bugsier 3 fra Graupner der skal bestilles hjem som det første byggesæt Very Happy


RIVA SUPER AQUARAMA Bugsie11
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 06 Sep 2008, 17:56

DanHolm skrev:
Ja jeg er sku glad for mit hobby rum, sidder der inde 2-5 timer hver dag, ja jeg drikker enda min morgen kaffe derinde Very Happy og lige nu sidder jeg og venter på posten skal komme med en pakke med en fartregulator så jeg kan komme ud at sejle i dag.

Har foresten besluttet et det er Bugsier 3 fra Graupner der skal bestilles hjem som det første byggesæt Very Happy


RIVA SUPER AQUARAMA Bugsie11

Flot skib, vi får vel lov til at følge byggeriet når du engang får det hjem? Smile

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 06 Sep 2008, 18:17

Hej med der

Jo jo Bugsier er da et udmærket valg. Jeg ville måske hellere vende blikket over på de engelske byggesæt. Her tænker jeg på Calder Craft som laver nogle formidable flotte modeller med en masse flotte fittings. Jeg har selv en IMARA stående som ikke er færdig endnu men mere om dette projekt en anden gang...
Den endte med at blive total ombygget, sådan, at det kun er skroget som er det originale fra sætte. Så derfor er det nok ikke så sært, at min RIVA blet bygget het om..... Shocked Shocked Shocked

http://www.modelspot.com/cc/imara.htm

mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 06 Sep 2008, 19:22

hej Thomas

Grunden til jeg vælger graupner/robbe er at de jo ikke er så svære at samle ,men der kan stadig bygges lidt mekanik ind i dem. Rader der drejer osv. Glæder mig helt til at komme igang.

Jeg har forsøgt at ringe Til Michael fra modelskibet en hel uge 5-6 gange hver aften men kan ikke få fat i ham Very Happy
håber da ikke han altid er så svær at få fat i.

Og Tom der skal nok komme billeder, men ikke så fine videor som du laver Smile

har foresten fået mig meldt ind i rc skala modelbåde danmark så nu venter jeg lidt post fra dem. Smile
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA EmptyLør 06 Sep 2008, 19:46

Hej med dig Dan

Det glæder mig som formand, at du har meldt dig ind i Skalamodelbåde Danmark.
Et stort velkommen til dig herfra. Very Happy Very Happy Very Happy
Jeg kan orientere dig om, at vores næste nr. af "BÅDSMANDSPIBEN" snart går i trykken... Shocked Shocked Shocked Shocked
Til din orientering er vi en klub i Vejle området som sagtens kan bruge dig som medlem, kik på vores hjemmeside og kik evnt. ud til os på onsdag aften, hvis det ikke regne, vi er der uanset vejret... vores hjemmesider er her:
http://users.cybercity.dk/~bkb6331/
mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





RIVA SUPER AQUARAMA Empty
IndlægEmne: Sv: RIVA SUPER AQUARAMA   RIVA SUPER AQUARAMA Empty

Tilbage til toppen Go down
 
RIVA SUPER AQUARAMA
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» RIVA SUPER AQURAMA del 2.
» RIVA SUPER AQURAMA del 3.
» RIVA SUPER AQURAME del 4
» RIVA SUPER AQURAMA del 5
» RIVA SUPER AQURAME del 7

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Alt om modelbåde-
Gå til: