RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Robbe Happy Hunter

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 16:29

Hejsa''

Da jeg så denne båd var jeg solgt Laughing men er det en båd der kan samles som den første model?
Jeg har en del erfaring i at bygge modelfly og ved da lidt om el-teknik.
eller er det måske bare om at få den bestilt og komme igang.

Håber der kunne komme lidt gode fif fra en der har bygget båden.

Robbe Happy Hunter Happy-10
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 17:02

Ps det skal lige nævnes at jeg også har kig på denne model fra Robbe Odin den ser ikke så sværd ud, da der ikke er så mange detaljer på skibet.
Robbe Happy Hunter 1080od10
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 18:36

Hej Dan

Happy hunter er FED! - men Odin er FEDERE Very Happy

Der er ingen tvivl om at Odin er lettere, fordi der som du selv er inde på, ikke er så mange detaljer. Samtidig er det en større målestok, så hver del er større. Jeg har bygget Jan fra Robbe, som i byggemåde og str minder meget om Odin. Jeg synes ikke den var svær, og her skulle jeg selv bygge overbygningen op, hvor den på Odin er vacum formet.

men iflg Robbe er de begge for rutinerede byggere, så svaret på dit sørgsmål er vel ret beset nej, de er ikke for begyndere Wink Så mit råd ville være at finde en mindre/nemmere båd og bygge den først gerne fra robbe, da du så lærer at læse deres tegninger og lærer deres måde at gøre tingene på. det vil komme dig til hjlp når du skal bygge en af de større. det vil jo være synd at købe en så fed båd, og så samle den middelmådigt - hvis du kan følge mig.

Husk at du skal bruge en anseelig mængde grej hvis du skal have alle funktioner med - og det koster!

til begge både skal du have powersæt og fittingssæt udover båden, dertil kommer så styring af lys, anker, spil, slæbeline osv osv... det stiller også krav til din sender (ved ikke hvilken du har) - og tro mig! allle de dele koster knapper!

Til Odin er der pærer med i fittingssættet, så den kan blive ret flot selvom du vælger at udelade anker og ale de andre funktioner - men som den tigger og bér om Very Happy

Jeg følger selv lidt med omkring priserne på Odin, og har lige set en MED motor og Fittingssæt blive solgt for 300€ og DET er billigt!!! Så lidt koldt vand i blodet og lidt afventene så kan du godt finde tingene til en god pris. Det kan du jo så gøre mens du bygger den lidt nemmere båd...

egnede både fra Robbe til at starte med, uden at de bærer præg af at være begynderbåde, er dem her:

Antje:
Robbe Happy Hunter Antje11

Brandbåd, og Los båd, som er byget over samme skrog:
Robbe Happy Hunter Brandb10

Robbe Happy Hunter Lotse10

og Kormoran:
Robbe Happy Hunter Kormor10

Om du så synes om dem er jo så en helt anden sag Wink
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 19:16

Hej med jer

Jeg tror nok at du skal spise brød og ikke gabe for højt første gang du vil bygge en modelbåd. Det er nok den fejl som de fleste gør galt. Hvis alle startede med en model somvar overkommelig første gang, ja så var vi mange flere til at sejle. Jeg vil ikke være lyseslukker men meget hellere være realist. Jeg har buýgget i over 30 år så det her er slet ikke en ny problematik.
Vi har lige fået et nyt medlem i klubben her i Vejle som har bygget en og jeg skriver super flot model af Robbes "ODIN". Det er godt nok hans første model, så det kan lade sig gøre. Men du skal også gøre dig klart, at hvis du vil have de funktioner som den er beregnet til så skal du have den store muldvarp helt op af lommen...
De modelller som Steen nævner er meget mere overkommelige.
Robbe Happy Hunter 2009_044
Billedet her er ikke så godt, men det du kan se hvordan det kan se ud med fuld lys...


Robbe Happy Hunter 2009_046
Jeg håber du kanbruge det her til noget sådan, at dummer videre i din beslutning hvad du skal starte med

Mvh

Tomas



[img]Robbe Happy Hunter 2009_047[/img]
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 19:31

ARRRGHHHHHhhhhh..... Thomas... det dér kan du bare ikke være bekendt... Very Happy

Odin er jo bare en pisse fed båd (ja undskyld sproget!!) og lige den der så jeg blive præsenteret i Vallensbæk, og ja han har virkelig bygget den flot.

Men at smide de billeder der, det er direkte tarveligt... Hmmm må vist tage lidt overtid på jobbet rabbit
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 19:48

Hej med dig Steen

Jo jo det er den der var ovre i Vallensbæk, ha ha ha ha..........

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 20:10

Hej

Tak for de fine svar, jeg havde faktisk kigget på den tyske brandbåd fra Robbe, men syntes sku der er for små 63 cm.. men må nok starte med den. Vil jo heller ikke købe en model til 3000,- og så at den ikke bliver færdig.
Jeg fandt et sted hvor jeg kunne få Odin for 2100 med fragt. det er vild billigt.
Den Odin på billedet er skide flot bygget. Very Happy Very Happy

Jeg skal nok give lyd fra mig når jeg får bestilt en båd og hvilke det blev.
Men det gør nu ikke noget at den store pung skulle frem hvis båden skal laves Skala rigtig.

Dan Holm
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 20:37

DanHolm skrev:
Hej

Tak for de fine svar, jeg havde faktisk kigget på den tyske brandbåd fra Robbe, men syntes sku der er for små 63 cm.. men må nok starte med den. Vil jo heller ikke købe en model til 3000,- og så at den ikke bliver færdig.
Jeg fandt et sted hvor jeg kunne få Odin for 2100 med fragt. det er vild billigt.
Den Odin på billedet er skide flot bygget. Very Happy Very Happy

Jeg skal nok give lyd fra mig når jeg får bestilt en båd og hvilke det blev.
Men det gør nu ikke noget at den store pung skulle frem hvis båden skal laves Skala rigtig.

Dan Holm

Ja det er der rimeligt ofte en del Odin der koster på Ebay, du skal bare huske at du skal have et fittingssæt med også - det koster herhjemme ca 2500,- sikkert billigere i Tyskland, motorsættet koster ca 900,- og det er bare det der skal til for at få den til at sejle...

Så kommer der div motorer til radar, anker og spil - ca 800,- i alt, og skal du kunne tænde og slukke for alle funktionerne (positionslys, slæbelys, dækslys, indvendigt lys, ankerlys, anker, spil, pumpe til vandkanon osv) så kræver det en 12+2 decoder, samt tilhørende sender modul, de dele koster gerne 1300,- i alt en modtager og servo (skal være lidt kraftigere end en standard)

Så inden du ser dig om sejler du med en båd til 8000,- ikke at der er noget galt i det, man skal bare huske at kalkulere med det fra start af - ellers ender det som de både Togthom snakker om, som aldrig bliver bygget færdige...
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 21:26

Hej med jer

Det er sørme små beløb i regner med...
Den model jeg har vist billeder af står i omkring 30.000 kr så tag lige den.
Den er også udstyret alt det der overhoved kan stoppes i og lidt mere til...

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 21:29

Togthom skrev:
Hej med jer

Det er sørme små beløb i regner med...
Den model jeg har vist billeder af står i omkring 30.000 kr så tag lige den.
Den er også udstyret alt det der overhoved kan stoppes i og lidt mere til...

Mvh

Thomas

hmmm.. den Odin du har vist billeder af?

Skal gerne indrømme at for mig er 8000,- mange penge, derfor jeg venter til den er der til den rigtige pris...
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 21:46

Jeps og der er mere end 30 meter ledning...
Ssssååå det er da noget, ik`...

mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 22:06

Togthom skrev:
Jeps og der er mere end 30 meter ledning...
Ssssååå det er da noget, ik`...

mvh

Thomas

Jeg må sige at det er svært for mig at få det til at blive til 30000,- uden at vide hvad der er i båden. Men jeg snakkede da med ham, og ved da derfor lidt om det. Men er det hele købt i dk (og det er det vidst nok) så løber det op, men selv hvis jeg dobler priserne, og det er nok højt sat så er der stadig langt op til det beløb. medmindre der er brugt ting der er "overkill" i båden...

Men uanset hvad, så ved jeg at det ville jeg aldrig ofre så mange penge på hverken båd eller fly... Shocked

pirat Men det var vist slet ikke det denne her tråd handlede om... undskyld Dan Embarassed
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 22:21

Hej

Det gør da ikke noget at der i træden bliver snakket om andet end lige det jeg spørger om.
Det er jo lidt vigt at vide hvad det koster at bygge en båd, og lige som med fly så er der nogle der gerne vil ofre lidt penge på det og andre der kun køber det lidt billigere, men de har det da lige så sjovt med deres hobby som dem der bruger mange penge på det.

Jeg har selv flyvere der koster mellem 3000-10.000 kr.
og måske er det mange penge men... det er jo ens hobby så må der godt ofres lidt. Very Happy
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 22:32

Hej med dig Dan

Jeg er helt enig med dig . Drenge er drenge, det er kun en forskel og det er prisen på deres "legetøj" og jeg håber da ikk vi bliver for gamle til på en eller anden måde at lege.... bounce bounce bounce
Så bliver livet da for kedeligt... trods alt...

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 22:49

MAN BLIVER IKKE FOR GAMMEL TIL AT LEGE.
MAN BLIVER GAMMEL FORDI MAN IKKE LEGER...

Nå men nu er jeg sku helt forviret.. har kigget på så mange både at nu ved jeg ikke hvad jeg skal købe. Very Happy

Dan Holm
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 30 Aug 2008, 22:54

Hej med dig Dan

Sigt efter noget som du er sikker på, at du kan magte for så får du også glæden ved at se den sejle, kontra en båd som du måske aldrig får på vandet.... Shocked Shocked Shocked

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptySøn 31 Aug 2008, 12:30

DanHolm skrev:
Hejsa''

Da jeg så denne båd var jeg solgt Laughing men er det en båd der kan samles som den første model?
Jeg har en del erfaring i at bygge modelfly og ved da lidt om el-teknik.
eller er det måske bare om at få den bestilt og komme igang.

Håber der kunne komme lidt gode fif fra en der har bygget båden.

Robbe Happy Hunter Happy-10

Ja Happy Hunter er flot, men den tager også tid at bygge. Jeg tror ikke du skal lade dig afskrække af sværhedsgraden når du er vant til at samle modelfly. Det er på samme niveau.
Personligt holder jeg meget af at have større projekter som man kan bygge på i årevis. Skønt at have noget liggende hvis aftenen ellers er kedelig Smile
Men både som Happy Hunter, tager temmelig lang tid at bygge og koster mange penge. Hvis projektet strækker sig over flere år, kan udgiften fordeles bedre, så det ikke gør så ondt Smile
Men hvis man savner noget man hurtigt kan komme igang med, så er Happy Hunter ikke det rigtige projekt.

Der findes masser af byggesæt som er relativ hurtige at komme igang med, men ofte er detaljer på sådanne både meget tæt knyttet til svæhedsgraden. Så de meget flotte både er dem der tager lang tid at lave og de enkle opbyggede både er dem man hurtigt kan komme igang med.

Hvis man er rimelig ny, så er Robbe og Graupner nok de bedste til at lave gode byggesæt med gode beskrivelser og tegninger. Min slæbebåd fra Model Slipway var temmelig svær at gå til fordi mange ting var utrolig dårligt beskrevet og tegnet. Desuden var en del stumper total ubrugelig til modellen. F.eks var skibsskruerne lavet i bly og så meget ude af ballance at de skulle skamme sig at vedlægge disse i byggesættet. Ved Robbe og Graupners byggesæt er standarden meget høj, hvilket gør det meget lettere at bygge deres sæt.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyLør 11 Okt 2008, 22:37

Hej alle.

Jeg bliver lige nød til at bryde ind da jeg faldt over denne tård.

Først og fremmest tak for de fine ord om det stykke arbejde jeg har fået lavet på Odin.

Til Steen. Jo det er rigtigt nok at min samlet pris ligger lige omkring 30.000 dkk
alt er købt i danmark modelskibet.dk men det er også med alt hvad der skal bruges fra ingenting til en færdig båd.

Blot lige for at nævne et par småting der hurtigt løber op i n del kr. F14 sender med modtager, ekstra stort batteri til sender, 12+2 mondul + decoder, multi-switck 8 + navy sound mondul, multi porp 8 mondul + decoder, 2 stk universal gearet motor, 2 stk reverse relæ, 2 stk blink relæ, 100mm messing skrue, 33mm bowtruster med gear og 2 messing skruer,2 fartregulator,2 stk sprintlermotor, 1 stk højtryks vandpumpe, 3 stk figure, 5 stk servo, 2 ekstra vandkanoner, 1 blybatteri 12v 17 ah (17000 mah) , 1 blybatteri 12v 7 ah, 1 blybatteri 6v 4 ah.
Med det der lige er nævnt her er prisen omkring 15 til 16000 dkk

Ud over alt dette kommer jo båden, fittings set, power set, og meget meget meget mere.

Jeg har tænkt at lave en samlet indkøbs seddel med billeder at hele byggeriet, men det kræver jo lidt tid.

Jeg var ved at forsøge at ligge billeder ind på galleriet men det ser ud til at mine billeder er for store og lave 150 billeder om i størrelsen vil jo tage en del tid, så jeg ved ikke hvor mange billeder jeg vil smide her på siden men så bliver de lagt op et andet sted.

Til Thomas.
Også tak for de fine ord ;O)
Jeg mangler bare lige at få taget nogle rigtig gode billeder af den på vand men det kommer nok til foråret.

Mvh Jimm
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptySøn 12 Okt 2008, 15:36

jimstar skrev:
Hej alle.

Jeg bliver lige nød til at bryde ind da jeg faldt over denne tård.

Først og fremmest tak for de fine ord om det stykke arbejde jeg har fået lavet på Odin.

Til Steen. Jo det er rigtigt nok at min samlet pris ligger lige omkring 30.000 dkk
alt er købt i danmark modelskibet.dk men det er også med alt hvad der skal bruges fra ingenting til en færdig båd.

Blot lige for at nævne et par småting der hurtigt løber op i n del kr. F14 sender med modtager, ekstra stort batteri til sender, 12+2 mondul + decoder, multi-switck 8 + navy sound mondul, multi porp 8 mondul + decoder, 2 stk universal gearet motor, 2 stk reverse relæ, 2 stk blink relæ, 100mm messing skrue, 33mm bowtruster med gear og 2 messing skruer,2 fartregulator,2 stk sprintlermotor, 1 stk højtryks vandpumpe, 3 stk figure, 5 stk servo, 2 ekstra vandkanoner, 1 blybatteri 12v 17 ah (17000 mah) , 1 blybatteri 12v 7 ah, 1 blybatteri 6v 4 ah.
Med det der lige er nævnt her er prisen omkring 15 til 16000 dkk

Ud over alt dette kommer jo båden, fittings set, power set, og meget meget meget mere.

Jeg har tænkt at lave en samlet indkøbs seddel med billeder at hele byggeriet, men det kræver jo lidt tid.

Jeg var ved at forsøge at ligge billeder ind på galleriet men det ser ud til at mine billeder er for store og lave 150 billeder om i størrelsen vil jo tage en del tid, så jeg ved ikke hvor mange billeder jeg vil smide her på siden men så bliver de lagt op et andet sted.

Til Thomas.
Også tak for de fine ord ;O)
Jeg mangler bare lige at få taget nogle rigtig gode billeder af den på vand men det kommer nok til foråret.

Mvh Jimm

Hej Jimm

Ja jeg ved godt at ting kan løbe op, i sær når man handler i DK. Som jeg skrev så vidste jeg ikke hvad der var i båden. og havde heller ikke regnet radio osv med (har selv masser af det, så skal ikke regne det med når jeg bygger en ny båd) især dine switc moduler og decodere løber jo op ( de er hunde dyre!!!)

Jeg er generelt også af den holdning at man bør støtte danske forhandlere - men på dit projekt kunne du nu nok have sparet 8 - 10k ved at købe i udland og evt udnytte gode tilbud på Ebay. det er jo så en smagssag om man gider det - jeg har personligt ikke råd til andet Wink så må jeg tage generne med evt reperation i udlandet med - men har aldrig haft brug for at noget skulle laves.

MEN det ændrer ikke på at den er sindsygt flot din Odin - og er kun ked at at jeg ikke så den i vandet i Vallensbæk - men måske en anden dag at vi mødes, så må jeg tage min "Jan" med

Mht til hurtig resize af billeder kan et program der hedder "Easy Thumbnails" og du finder det her: http://www.fookes.com/ezthumbs/ det er sindsygt nemt at arbejde med.
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyTirs 21 Okt 2008, 19:00

Hej Steen.

Hmmm ja jeg er godt klar over at jeg kunne have sparret en hel del penge ved at købe det meste i udlandet, fra start havde jeg også kun regnet med at min odin ville løbe op i det halve.

Og alt har jo en begyndelse, det er min første båd og jo der med første gang jeg skulle handle alt det ind som skulle bruges og der er da også en del gange jeg har været glad for at jeg har handlet i dk da jeg faktisk løb ind i en del problemer med elektronik under vejs, bla. startede jeg ud med 3 stk duo-switch mermory til at styre bagspil, ankerspil og 2 vandpumper, men disse tager alt for let mod fordtyrrelser, så det endte med at jeg måtte skifte dem ud med reverse relæer og servo / switch.

Så holdt mit navy lydmondul op med at virke uden grund, så det skulle også ombyttes, så holdt det ene joystik op med at virke ordentligt og igen var jeg glad for at have handlet i dk selv om det er en del mere bekosteligt.

Jeg glæder mig også til jeg en dag ser "Jan" i det virkelige og du kan være næsten helt sikker på at min Odin er med til DM næste år.

Jeg skal da lige huske at sige tak for de fine ord om min Odin ;O)


Mvh Jimmy

Ps. Høre du om nogle der har "Jan" til at ligge som ikke er samlet og som de vil sælge, er jeg den glade køber...
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyOns 22 Okt 2008, 00:09

jimstar skrev:
Hej Steen.

Hmmm ja jeg er godt klar over at jeg kunne have sparret en hel del penge ved at købe det meste i udlandet, fra start havde jeg også kun regnet med at min odin ville løbe op i det halve.

Og alt har jo en begyndelse, det er min første båd og jo der med første gang jeg skulle handle alt det ind som skulle bruges og der er da også en del gange jeg har været glad for at jeg har handlet i dk da jeg faktisk løb ind i en del problemer med elektronik under vejs, bla. startede jeg ud med 3 stk duo-switch mermory til at styre bagspil, ankerspil og 2 vandpumper, men disse tager alt for let mod fordtyrrelser, så det endte med at jeg måtte skifte dem ud med reverse relæer og servo / switch.

Så holdt mit navy lydmondul op med at virke uden grund, så det skulle også ombyttes, så holdt det ene joystik op med at virke ordentligt og igen var jeg glad for at have handlet i dk selv om det er en del mere bekosteligt.

Jeg glæder mig også til jeg en dag ser "Jan" i det virkelige og du kan være næsten helt sikker på at min Odin er med til DM næste år.

Jeg skal da lige huske at sige tak for de fine ord om min Odin ;O)


Mvh Jimmy

Ps. Høre du om nogle der har "Jan" til at ligge som ikke er samlet og som de vil sælge, er jeg den glade køber...

Jeg skal nok holde lidt øje med Jan, der er kun en på e-bay lige pt, men den er samlet Rolling Eyes Det er faktisk ikke så lang tid siden der var en til salg som urørt byggesæt. de dukker jo op i ny og næ.

Hvis det er første gang du bygger en båd - så må jeg sgu rose mere endnu..!! Very Happy for den er vitterligt flot bygget og malet. Du skal ikke tilfældigvis til Greve her den kommende weekend?

Du har da vist også været ret uheldig med alle de fejl - har endnu aldrig oplevet noget elektronik der ikke virkede - eller jo det har jeg, men så er det selvforskyldt Embarassed - som her forleden hvor jeg skulle rode lidt med mine switche i Elke der fik jeg... host host - byttet om på + og - så pludselig lugtede der fælt, og den begyndte at ryge nede fra "maskinrummet" = regulator der var brændt af Very Happy - Så jeg måtte lige bestille en + 2 mere så der er til Tön 12 og Paula II
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter EmptyOns 22 Okt 2008, 00:13

Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Robbe Happy Hunter Empty
IndlægEmne: Sv: Robbe Happy Hunter   Robbe Happy Hunter Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Robbe Happy Hunter
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Jan fra Robbe
» Ny sea jet fra Robbe
» Robbe Smaragd
» Robbe Multi Switch
» Robbe Paula, link til annonce...

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: Alt om modelbåde-
Gå til: