RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør Empty
IndlægEmne: Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør   Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør EmptyLør 02 Aug 2008, 00:32

Hej

I forbindelse med samling af min Yorkshireman slæbebåd, skulle der selvfølgelig også et godt lydmodul til. Desværre så det ud til at Graupner og Robbes lydmoduler både var svære at skaffe og ret dyre samt ikke med så mange ekstra features.

Efter noget søgning fandt jeg frem til et modul fra Beier-electronic i tyskland. Jeg valgte USM-BN modulet som kan indeholde 2 MB sampled lyd. Lyden kan man selv programmere over i lydmodulet via USB/RS232 kabel og en PC. Man får en hel CD med, hvor der er masser af forskellige lyde, lige fra damplokomotiver, hjuldampere, tanks, fiskekuttere, slæbebåde og meget meget andet godt.
Modulet indeholder en 2W forstærker hvilket egentlig er ganske fint til en RC-model.

Det gode ved lydmodulet er at lyden ændrer sig i takt med hastigheden på 1 eller 2 motorer. Der er også start, bremse og stoplyd som frit kan vælges plus 8 tillægslyde som kan være lige fra fløjter, horn til ping lyde eller musik stykker. Disse lyde kan aktiveres via senderen eller bare afspilles tilfældigt med det interval man selv programmerer via softwaren.
Endelig kan modulet også aktivere et par udgange som så kan trække nogle relæer til f.eks et bremselys eller lign.

Lykkedes mig at ødelægge modulet under installeringen i båden, men fik det hurtigt repareret hos leverandøren i tyskland for bare 250 Kr. Virkelig god service

Hør selv lyden her :

https://www.youtube.com/watch?v=ZlnDbndomcY

http://www.beier-electronic.de/modellbau/
Tilbage til toppen Go down
Esbjerg
Begynder
Begynder



Antal indlæg : 6
Reputation : 0
Points : 0
Registration date : 02/08/08

Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør Empty
IndlægEmne: Sv: Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør   Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør EmptyLør 02 Aug 2008, 10:50

Kan man også slå lyden fra når den bliver for træls Very Happy

----
Esbjerg
Tilbage til toppen Go down
 
Kan anbefale lydmoduler fra denne leverandør
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: El og elektronik-
Gå til: