RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Vinter sejllads med Lipo batterier

Go down 
+2
Steen
DanHolm
6 deltagere
ForfatterBesked
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptySøn 04 Jan 2009, 00:15

Hejsa

Jeg har nu været ude at sejle med bådene et par gange hvor det har været meget koldt, og oplevet at mine lipo
mister utroligt meget af deres power når de er kolde. det er faktisk først når jeg har sejlet ca 5 min (halv sejltid) at de yder det de skal for så er de blevet varme.

Kunne man ikke lave en lille kasse med 4-5 12v pære indbygget der kan sluttes til bilen , mon ikke de giver varme nok til at holde lipoerne varme. eller er der andre forslag til sådan en varme kasse. det skal være 12v .
Tilbage til toppen Go down
Steen
Avanceret
Avanceret
Steen


Mand Antal indlæg : 153
Age : 57
Geografisk sted : Stevns
Humor : jada... klart jeg har det
Reputation : 5
Points : 30
Registration date : 02/08/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptySøn 04 Jan 2009, 00:40

DanHolm skrev:
Hejsa

Jeg har nu været ude at sejle med bådene et par gange hvor det har været meget koldt, og oplevet at mine lipo
mister utroligt meget af deres power når de er kolde. det er faktisk først når jeg har sejlet ca 5 min (halv sejltid) at de yder det de skal for så er de blevet varme.

Kunne man ikke lave en lille kasse med 4-5 12v pære indbygget der kan sluttes til bilen , mon ikke de giver varme nok til at holde lipoerne varme. eller er der andre forslag til sådan en varme kasse. det skal være 12v .

Jeg ved at mange helikopterpiloter holder deres lipoer i lommerne så tæt på kroppen som muligt for at holde dem varme. men ellers er din ide nok ikke helt dum!

Tænker lige på dækvarmere til RC biler, et lille tæppe med lommer til dækvarmerne som så kan vikles om batterierne, så har man da varme LiPi pakker, dog kører de fleste dækvarmere på7,2v

måske ka de små lomme/håndvarmare man kan købe billigt bruges? igen et lille tæppe med lommer i og så en stribe af de varmere i. Mange steder kan de jo fås til 25,- for to stk. De skal jo bare koges igen så er de klar til brug igen, nemt og billigt...
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptySøn 04 Jan 2009, 14:56

Hej steen

Det er ikke nemt at have 12 lipo i lommen Very Happy har prøvet det men syntes ikke det er så effiktiv.
og problemet med dækvarmere er at de koster 800,-

jeg må prøve mig lidt frem. tror faktisk godt de 12v pærer giver en god varme.
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptyMan 05 Jan 2009, 03:01

Hej Dan.

Tror jeg har en god løsning, du skal bare ud til den nærmeste auto ophugger
og finde et gammel sæde med varme i, jeg mener at det er en flad måtte i de fleste sæder, den får du bare pillet ud og montere i bunden af din kuffert til batterier.
Jeg ved ikke lige om det er nødvendigt at have regulatoren med til den eller om den kan kobles direkte til 12V i mange biler er der jo kun en tænd og sluk knap, men det er da noget jeg kan finde ud af for det må min far da vide efter 40 år som mekaniker.

Sådan et sæde bør ikke koste meget mere end 100 til 200 kr
for nok snart 15 år siden købte jeg 2 forsæder fra en mazda 626, dem gav jeg 600 kr for den gang og de var som nye ;O)
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
MichaelBM
Bruger
Bruger
MichaelBM


Mand Antal indlæg : 76
Geografisk sted : Ølstykke
Humor : 71
Reputation : 5
Points : 38
Registration date : 03/11/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptyMan 05 Jan 2009, 11:18

Hej Dan

Jeg har med stor succes brugt denne fikse lille ting til at holde ting varme på en kold vinterdag:

Lommevarmer

Den fylder og vejer ikke meget, og kan bruges igen og igen...
Tilbage til toppen Go down
http://modelskibet.dk
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptyTirs 06 Jan 2009, 00:14

Hej med dig Jimmy

Hhhmmm du kunne jo da vist godt bruge sådan en sædevarmer til at tage over dig når du går i vandet m. lang ledning.... Razz Razz Razz Razz Razz


Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
DanHolm
Expert
Expert
DanHolm


Mand Antal indlæg : 332
Age : 56
Geografisk sted : Bramming
Reputation : 7
Points : 63
Registration date : 02/08/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptyTirs 06 Jan 2009, 00:38

HA HA HA lol!

Den var god..
Tilbage til toppen Go down
jimstar
Expert
Expert
jimstar


Mand Antal indlæg : 252
Age : 50
Geografisk sted : Silkeborg
Humor : Joo den er god nok ;O)
Reputation : 5
Points : 69
Registration date : 02/10/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptyTirs 06 Jan 2009, 23:31

Hahahaha Laughing ja ja ja den var rigtig god hva´ Thomas alien

Næ nej, jeg skal vist bare have en våddragt med indbygget varme, så kan vi sejle / bade helæe året rundt uden at fryse pale

Ellers ser man sådan ud affraid når man kigger ned af sig selv efter en tur i bølgen meget kold geek
Tilbage til toppen Go down
http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=5992
Jacob
Bruger
Bruger
Jacob


Mand Antal indlæg : 44
Age : 29
Geografisk sted : Karlslunde
Reputation : 0
Points : 1
Registration date : 13/09/08

Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier EmptyLør 31 Jan 2009, 01:57

Her forsætter tråden hvis man kan sige det.

http://www.rc-unionen.dk/nytforum/topic.asp?TOPIC_ID=37315
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Vinter sejllads med Lipo batterier Empty
IndlægEmne: Sv: Vinter sejllads med Lipo batterier   Vinter sejllads med Lipo batterier Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Vinter sejllads med Lipo batterier
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Byg til vinter...
» Kuffert til transport af batterier
» Vedligehold af batterier Nimh?
» kan man godt koble to batterier sammen
» Det gode ved Lipo ?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: El og elektronik-
Gå til: