RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Baggrundslys til Intellipeak lader

Go down 
ForfatterBesked
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Baggrundslys til Intellipeak lader Empty
IndlægEmne: Baggrundslys til Intellipeak lader   Baggrundslys til Intellipeak lader EmptyMan 04 Aug 2008, 18:47

Hej

For et års tid siden købte jeg en rigtig fin lader til mine både. Det jeg faldt for var at den kunne vise op- og aflade-kurver på akkuerne ud over at kunne lade med 8A og aflade med 10A samt alverdens kombinationer af batterityper og antal.
Den er selvfølgelig lavet til at fungere i marken ved 12V men må nok indrømme at jeg kun bruger den hjemme og med 230V. Dette gør dog at man mangler baggrundslys i det store display.
En dag faldt jeg over en artikel på nettet, hvor man kunne opgradere laderen, hvilket lød meget spændende. Jeg fandt ret hurtigt en gut på www.ebay.com som solgte et komplet kit for 100 Kr.

Er nok er større operation som kræver en del tålmodighed.
- Først adskiller man laderen hvilket går ret hurtigt.
- Så piller man displayet ud af laderen hvilket også går smertefrit.
- Næste skridt er at fjerne en reflekterende folie som sidder bagpå LCD displayet. Det er ganske godt beskrevet i vejledningen men man står alligevel med svedige fingre da man jo ikke vil knække glaspladen og folien sidder temmelig godt fast.
- Man kan derefter sætte en ultratynd lysplade på bagsiden af displayet og vikle folien om displayet igen.
- 2 ledninger loddes på printpladen som også er hurtigt foretaget.
- Det hele samles igen.

Wow en skam at IntelliPeak ICE laderen ikke er født med lyset, det er som at have fået en ny lader Very Happy

Baggrundslys til Intellipeak lader Ice09

http://www.rcnitrotalk.com/426/backlight-kit-for-duratrax-ice-battery-charger/
Tilbage til toppen Go down
 
Baggrundslys til Intellipeak lader
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Nyt display i min gamle lader

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: El og elektronik-
Gå til: