RC modelbåde
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
RC modelbåde

Radiostyrede modelbåde i danmark
 
ForumforsideForumforside  PortalPortal  GalleriGalleri  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log ind  RCM team  

 

 Nyt display i min gamle lader

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Tom
Expert
Expert
Tom


Mand Antal indlæg : 267
Age : 59
Geografisk sted : Sønderborg
Humor : sort :o)
Reputation : 8
Points : 125
Registration date : 01/08/08

Nyt display i min gamle lader Empty
IndlægEmne: Nyt display i min gamle lader   Nyt display i min gamle lader EmptyTirs 19 Aug 2008, 23:42

For noget tid siden gik jeg igang med et mere risikabelt projekt, at skifte LCD displayet i min gamle lader, til et VFD som er født med lys.
Igen fordi jeg ikke gider de her ladere hvor man næsten ikke kan se hvad der står i displayet. Så da jeg havde et VFD display liggende i samme fysiske størrelse som også bruger samme software kommandoer som et alm. LCD, så var det jo nærliggende at skifte det hele.

Nyt display i min gamle lader P4175810
Først spilltes hele kassen ad og elektronikken pilles ud.

Nyt display i min gamle lader P4175811
Derefter hives displayet op af styreprintet. Sidder kun fast i et bredt stik, så det går ganske let.

Nyt display i min gamle lader P4175812
Det gamle LCD display loddes ud af printet ved at fjerne tinnet og lirke det ud, uden at ødelægge printet, kræver lidt øvelse. Derefter loddes det nye VFD fast med ledninger. Dette er nødvendigt fordi afstanden fra terminalerne på VFD ikke er helt de samme som på LCD, men ben rækkefølgen er den samme, så det gøres udelukkende fordi ellers ville displayet ikke sidde korrekt i kassen bagefter.

Nyt display i min gamle lader P4175813
VFD displayet gøres fast med et par afstandsstykker så det sidder lige hvor det skal. Altid spændende første gang man tænder for strømmen, og sørme om ikke det virkede Smile Smile

Nyt display i min gamle lader P4185810
Samle kassen igen og glæde sig over at det hele ser meget bedre ud end før og at det virker.

mvh
Tom
Tilbage til toppen Go down
Togthom
Avanceret
Avanceret
Togthom


Mand Antal indlæg : 167
Geografisk sted : Løsning
Humor : Modelbåde er for drenge i alle aldre....
Reputation : 0
Points : 35
Registration date : 02/08/08

Nyt display i min gamle lader Empty
IndlægEmne: Sv: Nyt display i min gamle lader   Nyt display i min gamle lader EmptyLør 23 Aug 2008, 23:53

Hej med dig Tom

Det er rigtig rart når der er nogen som kan det der med elektronik, det er en lukket verden for mig... Embarassed Embarassed Embarassed

Mvh

Thomas
Tilbage til toppen Go down
 
Nyt display i min gamle lader
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Baggrundslys til Intellipeak lader

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
RC modelbåde :: General Diskussion :: El og elektronik-
Gå til: